upper right bubble
ephort logo
lower left bubble

Sådan hjalp vi EG med
at komme tættere på deres slutbrugere

EG logo

"Det har været en kæmpe fornøjelse at arbejde sammen med Kristian. Man får ikke bare sendt et statement of work, og så laver de præcis det, der står. Der er en forståelse for problemstillingen og en meget stor ansvarlighed. Det er utrolig vigtigt."
Thomas Kolenda, EG A/S

Case

EG er en virksomhed, der producerer software til både offentlige og private kunder udviklet af fagfolk.

Virksomheden havde længe haft et ønske om at kommunikere mere med forbrugeren, for ifølge Thomas Kolenda, der er Senior Product Manager hos EG, kan man i softwarebranchen ofte ende mellem “vandtætte skodder”.

Derfor kontaktede EG Ephort med henblik på at lave EG News.

EG News er en nyhedsplatform, hvor EG kan skrive og publicere relevante nyheder om software, kurser og udvikling, som bliver eksponeret for slutbrugeren, hver gang brugeren åbner et af EG’s programmer.

"Vi har over 30 aktive programmer i vores byggedel. Planen er at få EG News lagt ind i så mange af dem som muligt, så de ser det, når de starter programmet op. På den måde kan vi kontakte slutbrugeren direkte i stedet for, at et obskurt nyhedsbrev ender ved en tilfældig person, der har købt vores program" - forklarer Thomas Kolenda.

Mistede e-mails satte skub i processen

Thomas Kolenda fortæller, at EG længe havde taget tilløb til at lave en platform, men at mistede e-mails blev afgørende.

"Vi mistede vores e-mails i opkøbet af kunderne og røg ned på 10%. Derudover har e-mails aldrig været vildt gode, fordi mange mails ikke var henvendt til slutbrugeren, men endte hos en chef eller en bogholder, hvor det var irrelevant, at de fik informationen."

Derfor valgte EG at gå med en løsning, de var sikre på ville ramme den tilsigtede modtager.

"Hvis vi ville kommunikere direkte med vores forbrugere, kunne vi gøre det i produkterne. Vi ville ikke overspamme dem, så vi syntes, at et godt tidspunkt var når de åbnede programmet."

EG News ser identisk ud på tværs af alle programmer, og det er også muligt at slå et filter til, så man kun introduceres for nyheder, man ikke har set før. Nyhederne skrives til forbrugeren af en Product Owner hos EG, og det synes Thomas Kolenda er en fordel.

"En Product Owner er den person, der forstår funktionaliteten og dermed slutbrugerne. Så hvis brugeren har et ønske til en bestemt funktionalitet, er det Product Owneren, der finder ud af, hvordan det skal laves. Vi vil gerne have en åben og ærlig dialog."

Et billede af en bygning ejet af EG

Incitamentet er stærkere, gladere og klogere kunder

Der er flere grunde til at interagere med slutbrugeren gennem nyheder på EG News. Et af dem er at gøre forbrugeren klogere.

"Vi vil give en følelse af, at vi er til stede, og at vi kommer med noget, der giver værdi. Brugerne har ikke bare købt et produkt, og så har vi glemt dem. Med EG News får de noget relevant."

Gennem EG News kan brugerne blandt andet læse nyheder om kurser, som kan gøre dem bedre og stærkere i de værktøjer, de bruger hver dag. Dermed handler nyhedsplatformen også om at holde eksisterende kunder glade.

"Det kan selvfølgelig skabe run på vores kurser, og vi kan få solgt nogle ekstra moduler, som kunden ikke var klar over fandtes. Så der er også et økonomisk incitament fra vores side." - forklarer Senior Product Manageren og uddyber:

"Men jeg tror ikke, det flytter det store. Det væsentligste er at skabe glade kunder. På den måde er det mere en filosofi omkring, hvordan vi arbejder med vores kunder."

Kan ikke sætte en finger på samarbejdet

Thomas Kolenda og EG har været meget tilfredse med samarbejdet med Ephort, som han mener er “klar til at gå den ekstra mil”.

"Det kan jeg ikke sætte en finger på. De er rigtig dygtige til hurtigt at hoppe til, hvis der er noget, som skal gøres hurtigt."

Han har været 100% tryg ved at bruge Ephort til projektet omkring EG News.

"De er gode til at holde styr på timeantal. Man kan vende ryggen til, og så er man stadig sikker på, at man får noget for de penge, man ligger. Det er man ikke altid med eksterne samarbejder. Her kan man mange gange sidde med mærkelig smag i munden og tænke “om det nu kan passe”. Det er der ikke noget med her."

Engagement er også et nøgleord, når snakken går på samarbejdet. Thomas Kolenda fortæller, hvordan Ephort har “tænkt sig om” i processen, som giver en stor tryghed.

"Det har været en kæmpe fornøjelse at arbejde sammen med Kristian. Man får ikke bare sendt et statement of work, og så laver de præcis det, der står. Der er en forståelse for problemstillingen og en meget stor ansvarlighed. Det er utrolig vigtigt."

Teknologier

PHP
Laravel
Livewire
JavaScript
MySQL
REST API
Et billede af en bygning eget af EG

Få en uforpligtende snak



Du er også velkommen til at ringe direkte til mig på +45 30 95 99 93 eller skrive en mail på rune@ephort.dk

Rune Due Møller

Rune Due Møller

Partner og direktør