”Da vi overtog Feltet.dk ønskede vi selv at bygge et nyt site, men vi havde også krævende tekniske opgaver, som skulle håndteres sideløbende på det nuværende site. Derfor indgik vi i et tidsafgrænset samarbejde med Ephort, hvor der var et match mellem kompetencer og scope. Ephort har været en yderst tilfredsstillende samarbejdspartner for os. Der har ikke været en finger at sætte på fagligheden og kommunikationen og processen har forløbet rigtig godt.”
Line Lercke Grenaae, Projektleder og Allan Juul, Udviklingsdirektør, Ekstra Bladet
Ekstra Bladet har opkøbt Feltet.dk, som er en veletableret nicheplatform inden for cykelsport og et populært samlingspunkt for fans af sporten. I forvejen ejer Ekstra Bladet: bold.dk, holdet.dk og nu feltet.dk.
For at sikre en problemfri overgang og vedligehold af Feltet.dk som en del af Ekstra Bladets digitale univers, blev Ephort valgt som den tekniske samarbejdspartner.
Sitet leverer skarp journalistik og nyheder og er understøttet af annoncer. En central del af opgaven har derfor været at migrere Feltets annoncesystem fra en ekstern leverandør over til Ekstra Bladets eget annoncesystem. Dette sikrer en strømlinet løsning, der optimerer annonce-afviklingen samt integrerer Feltet i Ekstra Bladets eksisterende kommercielle strategi.
For at sikre en gnidningsfri overgang af annonce setuppet arbejdede vi med en række teknologiske løsninger, herunder HTML, PHP og JavaScript, som Feltet.dk er baseret på. Vores primære mål var at omdirigere annoncevisningen på Feltet.dk til Ekstra Bladets eget annoncesystem uden at påvirke brugeroplevelsen eller sidens eksisterende funktionalitet. Dette indebar:
Et af de største tekniske benspænd var manglen på mulighed for at oprette et lokalt udviklingsmiljø. Feltet.dk's kodebase var omfattende og er blevet udviklet over mange år, og opsætningen af en lokal testversion ville kræve en betydelig ressourceindsats, som ikke kunne svare sig.
For at løse denne udfordring arbejdede vi i stedet lokalt i et testmiljø uden internetforbindelse, hvor vi kunne implementere og afprøve ændringer uden risiko for driftsforstyrrelser. Feature-flags blev anvendt til gradvist at aktivere de nye ændringer i produktion, så vi kunne overvåge performance og stabilitet, før integrationen blev fuldt udrullet.
Migreringen blev gennemført uden forstyrrelser for Feltet.dk's brugere, og annoncesystemet fungerer nu problemfrit indenfor Ekstra Bladets digitale økosystem. Vores ekspertise indenfor de anvendte kodesprog sikrede en stabil overgang, hvor vi formåede at integrere Feltet.dk med Ekstra Bladets annoncesystem uden at kompromittere brugeroplevelsen.
Fordelene ved den nye løsning:
Det blev fejret med brunsviger på kontoret!
Ekstra Bladet valgte Ephort til opgaven, fordi vi tilbyder dybdegående PHP-kompetencer, ekspertise inden for JavaScript og HTML, samt erfaring med komplekse web-miljøer. Dette gjorde os i stand til at arbejde med en eksisterende platform uden at forstyrre dens kernefunktionalitet.
Ekstra Bladet valgte Ephort til opgaven, fordi vi tilbyder dybdegående PHP-kompetencer, ekspertise inden for JavaScript og HTML, samt erfaring med komplekse web-miljøer. Dette gjorde os i stand til at arbejde med en eksisterende platform uden at forstyrre dens kernefunktionalitet.
Ekstra Bladet valgte Ephort til opgaven, fordi vi tilbyder dybdegående PHP-kompetencer, ekspertise inden for JavaScript og HTML, samt erfaring med komplekse web-miljøer. Dette gjorde os i stand til at arbejde med en eksisterende platform uden at forstyrre dens kernefunktionalitet.
Ekstra Bladet valgte Ephort til opgaven, fordi vi tilbyder dybdegående PHP-kompetencer, ekspertise inden for JavaScript og HTML, samt erfaring med komplekse web-miljøer. Dette gjorde os i stand til at arbejde med en eksisterende platform uden at forstyrre dens kernefunktionalitet.
"Da vi overtog Feltet.dk ønskede vi selv at bygge et nyt site, men vi havde også krævende tekniske opgaver, som skulle håndteres sideløbende på det nuværende site. Derfor indgik vi i et tidsafgrænset samarbejde med Ephort, hvor der var et match mellem kompetencer og scope. Ephort har været en yderst tilfredsstillende samarbejdspartner for os. Der har ikke været en finger at sætte på fagligheden og kommunikationen og processen har forløbet rigtig godt."
Se flere cases
Mia Valentina Lauridsen
Kundeansvarlig
Du er velkommen til at ringe direkte på
+45 21 90 71 75 eller skrive en mail på info@ephort.dk
Du kan også udfylde formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.
Du er også velkommen til at ringe direkte til mig på +45 21 90 71 75 eller skrive en mail på info@ephort.dk
Du er også velkommen til at ringe direkte på +45 21 90 71 75 eller skrive en mail på info@ephort.dk
Mia Valentina Lauridsen
Kundeansvarlig